Marketing Automation vergelijken

Vergelijk MKB marketing automation systemen

Marketing automation systemen vergelijken is niet gemakkelijk. Veel factoren bepalen of een marketing automation systeem bij je bedrijf past of niet. De marketing automation markt is ontzettend gefragmenteerd en daardoor ondoorzichtig. Wij hebben daarom een selectie gemaakt van de meest verkochte marketing automation systemen voor MKB bedrijven.

Prijs per maand

Locatie hoofdkantoor

Bedrijfsomvang klanten

Dagen gratis proefperiode

Vergelijk marketing automation eigenschappen

e-mailmarketing

Lead management

Campagne management

Social

Reporting en analytics

Platform mogelijkheden

Integratie mogelijkheden

Duur proefperiode: Onbekend
Land hoofdkantoor: Verenigde Staten
Taal support: Engels
Aantal klanten in NL: Onbekend
Type klanten: MKB (<50 fte), MKB+ (50-500 fte)
Duur proefperiode: Onbeperkt
Land hoofdkantoor: Zweden
Taal support: Engels
Aantal klanten in NL: Onbekend
Type klanten: Freelancer, ZZP'er, MKB (<50 fte), MKB+ (50-500 fte)
Duur proefperiode: 14 dagen
Land hoofdkantoor: Verenigde Staten
Taal support: Engels
Aantal klanten in NL: Onbekend
Type klanten: Freelancer, ZZP'er, MKB (<50 fte)
Duur proefperiode: Onbekend
Land hoofdkantoor: Verenigde Staten
Taal support: Engels
Aantal klanten in NL: Onbekend
Type klanten: MKB (<50 fte), MKB+ (50-500 fte)

 


Leer meer over de verschillende marketing automation functionaliteiten

Lead nurturing

Lead nurturing is het bouwen van een relatie met leads en klanten in het koopproces. Vandaag de dag orienteren leads over veel verschillende kanalen voordat ze contact opnemen. Daarnaast onderwijzen steeds meer kopers zichzelf voordat ze contact opnemen. Met lead nurturing campagnes blijf je met jouw leads en klanten in contact en probeer je met 1 op 1 communicatie de leads en klanten warm te houden totdat ze klaar zijn om bij jouw te kopen.

Lees hier meer over lead nurturing.

Lead scoring

Met lead scoring worden leads op basis van het online gedrag punten toegekend. Op basis van het punten aantal wordt vervolgens bepaald of een lead warm genoeg is om te worden benaderd door verkoop. Op het moment dat de lead warm genoeg is wordt het automatisch doorgezet naar hetCRM systeem waar het volgens wordt opgepakt door de verkopers.

Lees hier meer over lead scoring.

Closed Loop Reporting

Met Closed Loop Reporting wordt het doormeten van de hele reis van lead tot klant bedoeld. Met marketing automation software is het mogelijk om data vanuit elke koopfase te bundelen. Je combineert webstatistieken, e-mail statistieken, downloads en crm systeem data in een overzicht. Vervolgens is het mogelijk om een intregraal overzicht te creeren van de effectiviteit van elke koopfase en de conversieratio’s tussen de verschillende stadia.

Lees hier meer over closed loop reporting.

Dynamische formulieren

Onder dynamische formulieren worden ook wel progressive profiling formulieren bedoeld. Dit zijn formulieren die op basis van bestaande contactdata van een lead of klant bepaalde
velden wel of niet laten zien in een formulier. Heeft een lead bijvoorbeeld al zijn voor- en achternaam achtergelaten dan zal het formulier deze velden niet uitvragen. Dynamische formuleiren zijn zeer geschikt voor het automatisch verrijken van contactprofielen. Terugkerende bezoekers kun je nieuwe velden voorleggen die meer vertellen over de kwalificatie van de lead.

Lees hier meer over dynamische formulieren


Lezers waarderen dit hoofdstuk met:

Hubspot ★★★★☆ 4 op basis van 5 beoordelingen
5 1


Help! Hoe goed is je vraag beantwoord?

Geef feedback op een schaal van 1 tot 5 en we zijn je eeuwig dankbaar!

Beoordeling van dit hoofdstuk?

Auteur worden of toevoeging melden?

Deel je marketing automation expertise en help mee met creëren van de beste marketing automation gids van Nederland.

Auteur worden of toevoeging melden

What’s in it for me?

Auteurs en experts die toevoegingen hebben krijgen een vermelding op op desbetreffende pagina en zichtbaarheid bij MBK Nederland.


<< Vorig hoofdstuk: Wat zijn de voordelen van marketing automation? Volgend hoofdstuk: wordpress >>

Decision Path Copyright © 2015-2016 | Disclaimer | Privacy en Cookies | Contact