Starten met e-mailmarketing software


De online beginnersgids

Leer alles over e-mailmarketing software

Meer leren over e-mailmarketing systemen In de online gids leer je alles over e-mailmarketing oplossingen voor het MKB. In de gids staat krachtige informatie die jou helpt sneller het juiste e-mailmarketing systeem kiezen. Onze experts geven ook heldere informatie over kosten,  strategieën, implementaties, consultants en de Nederlandse markt. Ga voorbereid op pad met de online gids. Veel leesplezier!

Auteur van de gids:


Vergelijk meest gebruikte e-mailmarketing software in MKB Nederland

*Prijzen niet op basis van het aantal contacten, maar op basis van aantal te versturen e-mails. Elke maand zijn 1000 e-mails standaard gratis.
Dat betekent dat wanneer iemand een abonnement van 5.000 e-mails voor €20,- aankoopt, hij er 6.000 kan versturen.
**Prijzen januari 2016


Hoofdstuk 1
Wat is e-mailmarketing software?

e-mailmarketing software zijn systemen die jou in staat stellen om meerdere e-mails naar een grote groep contacten te sturen. Op bais van e-mail templates kun je een mailing creeren. Vervolgens importeer je contacten naar het systeem en creeer je een e-mail segment. Na het versturen van de e-mail is het mogelijk om een rapportage te draaien op basis van het open ratio van de e-mail, het doorklik ratio op linkjes in de e-mail, hard-bounces (e-mail is niet aangekomen omdat het adres niet meer bestaat) en soft-bounces (e-mail is niet aangekomen omdat de mailbox vol zit).

e-mailmarketing is nog steeds een van de meeste effectieve online communicatie kanalen volgens Emerce. e-mailmarketing blijft een populair en effectief medium omdat een 1 op 1 benadering mogelijk is. Steeds meer e-mail tools voegen automation functionaliteiten toe waardoor steeds gerichter e-mails kunnen worden verstuurd op basis van de behoeften van de contacten.

Deze video legt kort (in het Engels) uit wat e-mailmarketing is


Voor wie zijn e-mailmarketing pakketten bedoeld?

e-mailmarketing systemen zijn voor elk type bedrijf beschikbaar. Het MKB heeft veel baat bij e-mail markeing omdat het een zeer effectieve manier is om in contact te blijven met leads en bestaande klanten. Daarnaast kun je ook een nieuwsbrief en in contact blijven met overige relaties en partners. Al met al is het e-mail makreting het meest effectief wanneer je een grote e-mail database hebt met voldoende opt-ins (toestemming om contacten te e-mailen). Daarnaast is het belangrijk dat je ook voldoende tijd kunt investeren in het creeren van e-mail templates, teksten en e-mail campagnes. Hieronder een opsomming van criteria waar jouw bedrijf aan moet voldoen:

  • Je hebt een e-mail database van leads, bestaande klanten of relaties/partners inclusief opt-ins (toestemming om deze contacten te mailen)? Hoe groter de database hoe groter het effect.
  • Je hebt een duidelijke doel en content strategie voor ogen dat aansluit op de marketingdoelstellingen?
  • Je hebt voldoende tijd om content te creeren, een e-mail template op te stellen en een campagne uit te voeren en door te meten?

Lees verder. Hoofdstuk 2: E-mailmarketing software vergelijken >>


Lezers waarderen de e-mailmarketing software gids met:

emailmarketing-software ★★★★★ 4.7 op basis van 4 beoordelingen
5 1


Het laatste MKB e-mailmarketing software nieuws

e-mailmarketing software nieuws melden?
Decision Path Copyright © 2015-2016 | Disclaimer | Privacy en Cookies | Contact