Bram van de Waal 18 november 2016

van Decision Path

Hubspot komt met gratis marketing automation software

Hubspot, het Amerikaanse marketing automation systeem, heeft op Inbound2016 een gratis versie aangekondigd van het platform aangekondigd. Op het jaarlijkse Inbound evenement van Hubspot heeft het bedrijf ook nieuwe partnerships met Facebook en LinkedIn bekend gemaakt. 

Hubspot biedt op dit moment al een gratis CRM systeem en WordPress plugin aan. Met de bekendmaking van een gratis versie van het marketing automation platform zet het een extra stap in het warm maken van bedrijven voor marketing automation.

De bekendmaking van een gratis versie is goed nieuws voor MKB bedrijven die Hubspot willen testen en freelancers die een alternatief zoeken voor ‘gratis’  marketing automation systemen zoals Leadsius. Gratis versies hebben vaak alleen net niet voldoende functionaliteiten om een campagnes te draaien. Het is daarom afwachten welke toegevoegde waarde de gratis versie echt zal bieden. De software leverancier heeft niet bekend gemaakt wanneer de gratis zal worden gelanceerd.

Spannende chat-functionaliteit
Naast een gratis versie heeft Hubspot ook nieuwe functionaliteiten van de betaalde versie bekend gemaakt. Een spannende nieuwe functionaliteit is de chat-functionaliteit. Op zichzelf lijkt het vrij standaard, alleen Hubspot koppelt de chat direct aan het contact in het CRM systeem en slaat de chat geschiedenis op in de contactgegevens.

Nieuwe SEO mogelijkheden
Een andere nieuwe functionaliteit is een ‘content strategie’ tool. Hubspot is van nature een platform dat ondersteunt in het managen van SEO activiteiten. Het systeem heeft een zoekwoorden-functionaliteit en geeft aan in hoeverre een pagina is geoptimaliseerd voor een bepaald focuswoord. Hubspot volgt nu de laatste trend in SEO, onderwerpen onderzoek. In de SEO wereld wordt steeds meer gefocust op complete onderwerpen dan op keywords. Dit komt mede door Google Algoritme updates zoals Hummingbird. Met Hubspot kunnen gebruikers nu potentiële onderwerpen onderzoeken op SEO potentie. Vervolgens kunnen marketeers de contentstrategie op deze onderwerpen afstemmen. Meer leren over SEO? Lees de beginners gids over SEO software.

Verbeterde Facebook en LinkedIn integraties
Hubspot kondigde ook nieuwe integraties met Facebook en LinkedIn aan. Gebruikers kunnen nu Facebook campagnes in Hubspot opzetten en lanceren. En leads uit deze campagnes worden vervolgens direct in de Hubspot database opgeslagen.De nieuwe LinkedIn integratie toont profielen uit LinkedIn Sales Navigator in Hubspot CRM. Je moet hiervoor wel een Sales Navigor abonnement hebben.

Beide integraties tonen aan dat Hubspot steeds dieper integreert met social media systemen, marketing automation en CRM.

Meer leren? Lees de startersgids over marketing automation software of vergelijk marketing automation.

Deel het bericht en volg ons op social media
facebooktwitterlinkedinmail
Bram van de Waal
Bram van de Waal van Decision Path
Bram van de Waal is als B2B marketeer bij vertaalbureau Textwerk verantwoordelijk voor alle online marketing activiteiten. Hiervoor was hij marketing technologie consultant bij spotONvision. Als gecertificeerd marketing automation specialist voor Oracle|Eloqua heeft hij 2 jaar lang bedrijven zoals Vodafone en Tele2 geadviseerd en ondersteunt in het opzetten lead management campagnes. In zijn vrije tijd schrijft hij over technologieën voor het MKB.
Bram van de Waal on sabtwitterBram van de Waal on sablinkedin

Reageer op het bericht

Decision Path Copyright © 2015-2016 | Disclaimer | Privacy en Cookies | Contact