Bram van de Waal 17 oktober 2016

van Decision Path

GetResponse haalt marketing automation oplossing uit beta

E-mailmarketing software GetReponse heeft officieel zijn marketing automation oplossing gelanceerd. 

De Beta test periode duurde drie maanden testen (juli tot september). In deze maanden heeft het Poolse software bedrijf meer dan 13.000 marketing automation campagnes gedraaid voor zowel kleine als middel-grote bedrijven. In totaal zijn meer dan zes miljoen e-mails verstuurd via de marketing automation functionaliteit.

GetResponse wil met de nieuwe functionaliteit de ROI van campagnes vergroten. Het bedrijf uit Gdańsk focuste in het verleden alleen op e-mailmarketing met een drag-en-drop e-maileditor, landingspagina creator en deliverability oplossingen.

“We willen met de nieuwe marketing automation mogelijkheden angst wegnemen die veel mensen hebben bij het adopteren van marketing automation in de organisatie. Deze nieuwe functionaliteit is juist gebouwd voor kleine bedrijven die tijd willen besparen en geen grote marketing afdelingen hebben”, zegt CEO Simon Grabowksi.

De marketing automation omgeving bestaat uit een simpele drag-en-drop interface. Voor het bouwen van e-mails of landingspagina’s is geen HTML kennis verreist. Daarnaast is het systeem gebaseerd op het “if this, than that” principe en marketeers kunnen de communicatie afstemmen op klantgedrag en engagement. De oplossing biedt ook tagging en scoring mogelijkheden. Hiermee kunnen bedrijven klanten highlighten en doormeten welke marketing activiteiten het meeste resultaat opleveren.

 

Deel het bericht en volg ons op social media
facebooktwitterlinkedinmail
Bram van de Waal
Bram van de Waal van Decision Path
Bram van de Waal is als B2B marketeer bij vertaalbureau Textwerk verantwoordelijk voor alle online marketing activiteiten. Hiervoor was hij marketing technologie consultant bij spotONvision. Als gecertificeerd marketing automation specialist voor Oracle|Eloqua heeft hij 2 jaar lang bedrijven zoals Vodafone en Tele2 geadviseerd en ondersteunt in het opzetten lead management campagnes. In zijn vrije tijd schrijft hij over technologieën voor het MKB.
Bram van de Waal on sabtwitterBram van de Waal on sablinkedin

Reageer op het bericht

Decision Path Copyright © 2015-2016 | Disclaimer | Privacy en Cookies | Contact